SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på kroyerskvarter.dk.

Webshoppen på kroyerskvarter.dk ejes af  Krøyer Creative v/ Tina Krøyer, PMV, CVR-nr. 21073636, Tujavej 18, 8464 Galten, Danmark, tlf. 21701990. E-mailadresse: Tina@kroyerskvarter.dk.

Aftalerne indgås på dansk.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Visa og MasterCard.

Varen leveres hurtigst muligt, 2-6 hverdage, vha Bring eller DAO. Hvis der forventes længere leveringstid, pga restordre eller lign. orienteres kunden pr. mail i god tid.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Hvis varen er en specialordre, som ikke findes i det normale sortiment (ordren indgåes KUN iflg foregående aftale) trækker vi betalingen, når udførelsen påbegyndes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Vi leverer til Danmark.

 Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.  

Fortrydelsesretten er på 14 dage, og gælder kun for private forbrugere, der handler via kroyerskvarter.dk. Det forudsættes at du har sendt en mail om fortydelse, og returneret varen inden fortrydelsesretten ophører. Se nedenfor under “Sådan udnytter du fortrydelsesretten”.

Varen skal leveres retur i original  og ubrudt emballage.  

Beløbet returneres til kunden, når den originale, ubrudte vare er returneret til kroyerskvarter.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis  du har bestilt  flere varer  i    en ordre, og vi  ikke kan levere  varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Du har ikke fortrydelsesret ved køb af specialfremstillede varer.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Krøyer Creative, Tujavej 18, 8464 Galten, tlf: 21701990, tina@kroyerskvarter.dk.

Mailen SKAL indeholde følgende:

  • Dit navn
  • Hvilken vare du ønsker at returnere
  • Dato for bestilling
  • Dato for modtagelse
  • Din fulde adresse
  • Din mailadresse
  • Dit telefonnummer

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til  Krøyer Creative, Tujavej 18, 8464 Galten. uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Varer kan returneres med fx DAO eller Bring eller alm. pakkepost (postnord).

Udgifterne til returnering af varen forventes højst at beløbe sig til Ca 50 kr.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger ved første levering. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi   tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen, andet end returfragten.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke bryde emballagen og tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Hvis  du  køber  en   vare, og der er en mangel     ved den – fx en materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på tina@kroyerskvarter.dk.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Tekstfelt: Til Krøyer Creative, Tujavej 18, 8464 Galten. Mail: tina@kroyerskvarter.dk

-	Jeg/vi  meddeler herved, at jeg/vi  ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores  købsaftale om følgende varer /levering af følgende tjenesteydelser 

-	Bestilt den _____________/modtaget den _____________

-	Forbrugerens navn:


-	Forbrugerens adresse:


-	Forbrugerens underskrift:

-	Dato:



(*) Det ikke relevante udstreges